Siema Wszystkim !
Jak sami wiecie troszkę mnie tu nie było, ale teraz z racji tego, że mało się tu na forum dzieje to postanowiłem je rozruszać. Za sprawą Kacpra dotarło do mnie, że niektórych moze mój wątek zaciekawić i dam im "lekturę" na długie jesienno-zimowe popołudnia
Jak wskazuje tytuł postanowiłem zrobić z Coliberka- mojego pierwszego motoroweru- "sztunt maszyne"
A tak się to zaczęło:
Mając 10-11 lat, gdy zobaczyłem jeszcze raczej mało wtedy popularne chińskie crossy 50cc zapragnąłem taki mieć. Ciągnęło mnie ogółem do motoryzacji od małego bowiem tato miał warsztat samochodowy i całymi dniami z nim tam przesiadywałem, lecz wtedy gdy ujrzałem tego "crossika" tak samo jak auta zaczęły interesować mnie motocykle. O skuterze nawet nie marzyłem. Rodzice uznali jednak, że to własnie on będzie najlepszą opcją. Mam go od 2008 roku. Na początku jeżdziłem jako dzieciak z tatą, lecz gdy zdałem karte zacząłem smigać sam Było tak aż do ubiegłego roku, gdy obczaiłem "ścigacze" 50cc. Na początku myślałem o Zipie Pro 50(4t),ale dość szybko wybiłem sobie ten pomysł z głowy. Przypadkiem natknąłem się na XR6 i od razu wiedziałem, że to jest to. We wrześniu gdy przyszło do kupna żadnych XR6 nie było więc znalazłem blizniaka RX około 40-50 kilometrów od domu.
Po zakupie Colinek poszedł w odstawkę, a gdy zrobiło się zimno i nie można było jeżdzić zdecydowałem się pokleić plastiki, które były w opłakanym stanie i zrobić ogólną kosmetykę. Jak rozłożyłem go przez zimę tak kleiłem te plastiki z 10 miesięcy, aż do niedawna, gdy wpadłem na pomysł, aby pokazać, że chiński wyrób to nie jest wcale tragedia jak powszechnie się uwaza- (choć troszkę jest w tym prawdy ). Chcę też udowodnić, że coś potrafię a przy tym podłapię tez trochę praktyki.
Około połowy sierpnia br. zacząłem planować co i jak. Po przejrzeniu kilkudziesięciu stron, obejrzeniu relacji ze swapów na PG Lc i Ac idącymi w parze z fascynacją do stuntu stwierdziłem, że potrzebuję czegoś mocnego,zwinnego,wytrzymałego oraz musi posłużyc na dojazd do szkoły( mam ok 15 km )
Rozebrałem go dosłownie do zera. Została sama rama. Po sprawdzeniu, czy wszystkie spoiny trzymają jak należy i czy nic się nie wygięło/złamało, ucieszyłem się- wyglądało to całkiem uczciwie.Dodam, że skuterek przeżył swoje (polne drogi, wyboje,hałdy,ogromne góry i dalekie trasy) a to wszystko mając 2 osoby na pokładzie.
Opowiedziałem o moich planach rodzicom i razem z tatą wzieliśmy sie do wzmocnień. Trochę roboty było ( przycinanie, pasowanie, znów przycinanie, szlifowanie itd.). Zrobiliśmy kielich na rurę, w której osadzona jest sztyca,do tego kielicha dospawaliśmy dwie rury i wpuściliśmy je pod mocowanie siedzenia. Musieliśmy też "zalać" spawem oryginalne mocowania silnika.
Póki co mamy zastój, bo poszukuje silniczka. Z racji tego, że nie miałem co robić to wczoraj rozebrałem do zera oryginalny silnik 139qmb( może to troszkę głupie,ale postanowiłem go rozebrać,wyczyścić,pomalować i złożyć- zostawie go sobie, bo to mój pierwszy w zyciu własny silnik).
Co zamierzam zrobić? No to tak wstępnie:
-wzmocnienie ramy- juz jest
-silnik 180 2t najlepiej LC
-koła tył 12 lub 13, przód 12cali
-tarcza przód oversize
-światło przednie od roxa
-przednie kierunki i tylna lampa mocne przyciemnienie
-kierownica str8 lub tnt + adapter
-tylny stelaż( 12)
-crashpady
-z każdej strony wystające "stopki" na nogę
-sztyca dłuższa i zeswapowane lagi ( na oryginale przy hamowaniu obcierało, a co dopiero by było przy oversize)
Docelowo to tyle. Jesli macie jakieś sugestie to chętnie wysłucham Co jakis czas będą"up-y". Mam nadzieje, że da sie jakoś te moje wypociny czytać ?
A tu macie parę fotek
A to jeszcze lewy karter... niedomalowany
Offline
Nooo, to mi się podoba! Na prawde baaaardzo, baaardzo przyjemnie mi się to czytało.
AHMED napisał(a):
postanowiłem go rozebrać,wyczyścić,pomalować i złożyć- zostawie go sobie, bo to mój pierwszy w zyciu własny silnik
Sentymenty.
Na prawde baardzo fajny pomysł. Niecierpliwie będę czekał na kolejne upy bo uwielabiam czytać jak ktoś coś konkretnego robi z moto.
Masz bardzo fajny projekt do podłubania. Przez zime będzie przy czym rąk uzywac.
Lagi z roxa i lampe z roxa możesz kupić u mnie.
Offline
Ciesze się, że sie podoba A co do tych lagów i lampy to napisze na PW, bo będę zainteresowany jak tylko kupie silnik( nie mam hajsu na wszystko od razu)
Offline
Ja powiem szczerze jestem zielonkawy ale też postaram się coś obczajać , moja kamerka 2mgpix nie powala , ale np. teraz mam z wydechem problemik Wiem nie do tego działu ale postaram się coś ogarniać , Przy okazji projekt zajebisty , zawsze chciałem mieć jakiś kibelek na którym możnaby poszaleć
bez papierów itd
Offline
To zbieraj hajs i kupuj.
Co do lag i lampy, to spoko, nigdzie się nie pali.
Offline
Kurcze nareszcie znalazłem silnik , ale gościu krzyknął 1200 z osprzętem. Jak uważacie opyla sie kupić? Czy może czekać na lepszą ofertę- coś tańszego ?
Offline
Ale, że od runnera 180 2t?
Offline
Znaczy nie od runnera ale od hexagon 180 2t, tylko okazało sie, że to jakas lipna wersja ( ma cos koło 16 koni). Kumpel ma tą samą pojemnośc tez z hexa tylko fabrycznie miał 26 koni.Więc się chyba wstrzymam :p Jeszcze nie za taką kase ( za 700,800 to bym sie mógł zastanowic). Szukam dalej
Offline
Spróbuj może poszukać jakiegoś uszkodzonego i spytaj handlarza czy by na części nie sprzedał
Offline
No zobacze własnie cos takiego będę musiał kombinowac najprawdopodobniej
Offline
Sory za post pod postem, ale ostatni był dosyć dawno dodawany więc pozwolę sobie parę rzeczy dopisać w nowym No więc tak. Z racji tego, że silnika do swapu dalej nie mam -był jeden kompletny taki jaki chciałem z osprzetem i nawet z wiązką za przyzwoite pieniądze- 650 zł ze Skippera sprowadzonego z Anglii, lecz ktoś zwinął mi go dosłownie sprzed nosa
, był czas na złozenie oryginalnego. A własnie..... przy okazji, że akurat trafiłem na fajną multiszlifierkę no to zrobiłem porting kanałów: ssącego i wydechowego,wypolerowałem je, wypolerowałem tłok, komorę spalania i zaworki+docieranie. Przez ostatni weekend złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem. Moim zdanie kręci się jak wariat w porównaniu z oryginałem. Moze jakoś jutro ogarnę zdjęcia z malowania i składania a jeszcze lepiej byłoby wrzucic filmik
Dalej oczekuję, więc jakby ktoś miał jakieś info o takim silniczku to byłbym wdzięczny za powiadomienie
A właśnie zapomniałbym napisać o lagach. Kumpel mówi ze podeszłyby z Piaggio Typhoon'a 125, mają mały skok, więc stopale by wchodziły piękne. Co wy o tym sądzicie ? Chętnie posłucham co macie do powiedzenia
Offline
wiem że chciałeś 180 i w 2t ale może akurat http://tablica.pl/oferta/aprilia-leonar … 05ab4dee4c
http://skutery.tarnobrzeg.pl/index.php?str=125 i jeszcze tą stronke obczaj
Offline
Dzięki bardzo
Offline
A jak chcesz jeszcze inaczej to mam cały silnik z roxa z cylindrem top performance 70. 6stow i twoj.
Offline
Kacper dzięki bardzo, ale jednak musze upolować tą 180
Offline
http://tablica.pl/oferta/coliber-180-cc … 2a19f33fc1 paczajcie co znalazłem ale to niestety z silnikiem od hexagona więc w efekcie nie jest zbyt dobry
http://www.youtube.com/watch?v=gvrs4k9Wz9s
http://www.youtube.com/watch?v=Nzt6Fw2E_7w
Offline
Jak dla mnie to wygląd tego colibra jest lekko wieśniaczy... ale to tylko moje zdanie
Offline
dla mnie wieś to przód z tyłu
Offline
Chodziło mi raczej o osiągi a wygląd jest zjebany ktoś w dodatku jebł całego sprayem
Offline
Widziałem tamtego colinka i silnik z niego jest za 1000 zł do sprzedania. Ja w sobotę silnik znalazłem i wczoraj z tatą po niego byliśmy
Ostatnio edytowany przez AHMED (11-18-2013 18:34:53)
Offline
Czyli jest silnik?! W jakiej kasie i jaki?
Offline
Tak silnik jest, wczoraj wieczorem przywiozłem Kupiłem za 1100 złotych, ale z paroma gadzetami( Dellorto 21mm Black Edytion, Filtr Double Layer, membranki polini,czujnik temperatury revo, ssanie manualne stage 6). Pan sprzedający dołozył mi jeszcze koło z nową oponką od Roxa, układ hamulcowy tylny (on jest przerobiony na tarcze), chłodnicę ,weze no i zapłon. Własnie go rozebrałem do wału no i tak : półksięzyc do wymiany, sworzen,łozyska na korbie ale nie wiem bo nie mogłem zdjąc koła magnesowego ( załatwiam sciągacz). Ogólnie to wrazenie miłe cylek gillardoniego po jakim małym porcie, kartery po flowie z tego co widziałem.
Tłok, Cylinder wyglądają uczciwie Zastanawiam się nad całym wałem Top Racing takim : http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-top- … 5925.bhtml
Jak bede wymieniał wał no to automatycznie łozyska na wale i simmeringi tez wymienie dla spokoju. Ehhh przydałby sie do tego jakiś technigas Co myslicie o tym wale ??? ..... A no zapomniałbym to 180 2T LC
Ostatnio edytowany przez AHMED (11-18-2013 19:17:35)
Offline
Offline
Z piaggio jakiegoś chyba z hexa
Offline
Kozackie te graty. I dobry wydech to podstawa! Będzie ci sie chcialo go katowac w stuncie jak tyle kasy na niego łożysz?
Offline