Witam
Zajmijmy się tematem, który nasunął mi LordSebo pyt: czym smarujecie łańcuch?, zdałem sobię sprawę, że zaniedbuję troszkę motor z tej strony.
Na początek karta z serwisówki, co, po jakim czasie należy sprawdzić, wymienić (mam nadzieję że umiecie ang.
Moim zdaniem powinno robić się następujące rzeczy:
- co 500km lub miesiąc czyszczenie świecy
- co 500km lub miesiąc doładowanie aku (mój stoi w garażu typu "szopka" gdzie jest zimno)
- co 1000km lub 2 miesiące kontrola ciśnienia w oponach
- co 1000km lub 2 miesiące czyszczenie filtra powietrza + nawilżenie olejem
- co 1000km lub 2 miesiące smarowanie łańcucha i zębatek
- co 1000km lub 4-6 miesięcy wymiana oleju w skrzyni biegów
- co 5000km lub 1 rok wymiana filtra powietrza i paliwa
- co 5000km lub 1 rok wymiana płynu hamulcowego
- co 5000km lub 1 rok wymiana płynu chłodniczego
- co 5000km lub 1 rok czyszczenie gaźnika
- co 8000km wymiana zębatek i łańcucha
- co 10 000km wymiana sprzęgła
- co 10 000km wymiana oleju i uszczelniaczy amortyzatorów
- co 10 000km wymiana tarczy i klocków
- co 10 000km wymiana lub regeneracja tłumika
- co 10 000km lub 6 lat wymiana kapci
A do tych czynności polecam:
Olej do filtra powietrza Bel-Ray 550ml - ok. 35zł
Smar do łańcucha Bel-Ray Clean 580ml - ok. 43zł
Olej do przekładni Castrol MTX 1L - ok. 35zł
Wkład filtra powietrza - ok. 26zł
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph … 045e0a9f35
Płyn chłodniczy Bel-Ray 1L - ok. 24zł
Zębatki IGM, oraz łańcuch RK Chain 420 130 ogniw - ok. 150zł komplet
Sprzęgło Metrakit Pro Race (do serii) - ok. 170zł
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph … 8a4c1d0556
Sprzęgło Metrakit Pro Race Carbon (do tuna) - ok. 260zł
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph … 8a4c1d0556
Olej do amortyzatorów Bel-Ray 10W 1L - ok. 48zł
Klocki hamulcowe tył Galfer Semi Metal (typ - S11) - ok. 53zł
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph … 10a229b6d3
Klocki hamulcowe przód EBC (typ - s40) - ok. 40zł
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph … 10a229b6d3
Wata tłumika Hebo - ok. 20zł
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph … 10a229b6d3
Zapraszam do komentowania i dodania czegoś od siebie Może czegoś zapomniałem??
A i dodam, że ja robię 750-1250km mesięcznie, tak więc te okresy są orientacyjne, dla każdego inne...
Offline
Niektóre rzeczy są naprawdę ważne o których chyba każdy pamięta...
Ale o niektórych też zapominałem...
Offline
I widzicie, co mnie bardzo dziwi... W JetForc'ie należy wyczyścić/wymienić filtr powietrza co 10 000km w trudnych warunkach, lub co 20 000km przy normalnej jeździe (!?). Jakim cudem to jest możliwe ?
Co do aku, ja bym ładował raz w miesiącu jeżeli jeździmy na krótkich trasach. Jeżeli pomykamy po +30km codziennie to chyba nie ma takiej potrzeby i wystarczy raz w sezonie...
Offline
Po 10 000km by już filtra nie było A ja jak miałem żelowe aku za 30zł to po 2 tyg. padał, teraz mam normalny bezobsługowy za ponad 100zł więc powinien być już dobry... Zobaczymy w praktyce
Muszę kupić te prostownik bo kiedyś nie odpalę i tyle
Offline
ja mam taki prostownik za 30 zł... bardzo ładnie ładuje...
Offline
A mam pytanie jakiego płynu chłodniczego używacie?
Ja wlałem Dynagel 2000 od samochodów bo miałem taki pod ręką. Nie wiem czy ma on dobre parametry, czy może taki do motocykli będzie lepszy? Moto się grzeje w korkach przy temp. ponad 20 stopni...
Offline
Markoo, Ty stoisz w korkach? xD Nie widziałem w sumie płynu do motocykli, jak płyn chłodniczy to płyn chłodniczy. Pytanie czy nie wlałeś samego koncentratu (do rozpuszczania), bądź złą mieszankę (złe proporcje)?
Offline
Ja mam jakiś samochodowy...
Ale mi się nie grzeje dużo, jeździłem i najwięcej do połowy doszło <na wskaźniku >....
ale nie wiem jak jest w bardzo upalne dni....
Offline
No czasem niektórzy "nie widzą" motocykla i przyklejają się do innych żeby nie było przejazdu
Może był jakiś stary ten płyn Wymienię i zobaczymy, najwyżej zamontuje wentylatory...
Pamiętajcie, że ja mam żeliwny cylinder, który chyba się mocniej grzeje...
Offline
Marek dobrze mówi, żeliwo grzeje się znacznie szybciej i osiąga większą temperaturę, seria ma aluminiowy cylek. A jeszcze opowiadał mi kolega jak jeden jechał SR'ką na żeliwie (V/max 125 km/h) To jak ją zagrzał to przez dwa dni nie mógł jej odpalić i to była LC. Ja sam miałem przy Simsonie żeliwo to po przejechaniu 100 km to kiedyś mi się zagrzał i spuchł xD Ale po trzechgodzinkach już było si
Offline
Na pewno duży wpływ ma to że jest żeliwny...
Zobacz jak będzie gdy wymienisz płyn....
A jak nie to zostają tylko wentylatory...
Chyba że masz coś z pompą wody... Ale w to raczej wątpie...
< tak tylko napisałem bo koledze walła kiedyś i o mało nie przegrzał silnika... chociaż remont silnika i tak zrobił... >
Offline
Aha jak spuścić cały płyn chłodniczy?? Ja pamiętam że tylko odkręciłem wężyk przy pompie wody i praktycznie wymieniłem płyn tylko w chłodnicy Tylko z chłodnicy i wężyka zleciało
Jest gdzieś korek od płynu??
Offline
nie ma korka ale odrec pompke chlodzaca czyli ten wentylator co jest ukryty pod plastikiem ktory jest zamontowany blisko pompki oelju.zleci z silnika i wezykiem z chlodnicy.czasem nie potrafie dobrze sie wyslowic ale proboje pomoc w duzym stopniu hehe.ja znam xr6 cala na pamiec ale tez na wszystkim sie nie znam bo czlowiek uczy sie metoda prob i bledow:D
Offline
nowe pierścionki i tłok...
i nowy cylek też...
chyb że masz nie porysowany...
Offline
A w seryjny cylinder jest aluminiowy??? bo nawet nie wiem jeszcze nie rozkręcałem mojej apki
Offline
tak seryjne są aluminiowe...
a tuningowe najczęściej żeliwne..
Offline
A kompresja 10,5 po wyjeździe z fabryki może być troszkę mniej
Offline