Siemka. Często słyszę jak ktoś piszę "zrobiłem już remont silnika i mogę już śmigać". O co chodzi w remoncie silnika? Kupuje się wał nowy cylinder czy tylko się szlif robi czy jak?
Offline
Zależnie co się stanie... Jak moto straci kompresje, robisz szlif cylindra i dajesz trochę większy tłok, tzw. nadwymiarowy. Różnica jest chyba bardzo mała w pojemności... Koszt szlifa hmm... Ode mnie chcieli 500zł z robotą, więc zdecydowałem się na Power Forca 76ccm za 450zł + montaż. Czasem po poważnym tunie można ukręcić wał no to trzeba go wymienić na wzmacniany, najlepiej wcześniej tak jak to zrobiłem ja i teraz mam spokój Przy ukręceniu wału łatwo jest rozwalić cały cylinder itd. więc jepiej wcześniej zmienić przy większej mocy, albo chociaż łożyska wału na np. Metrakit Pro Race Teflon, które też mam
Myślę że remoncik się należy po 10 000 do 15 000km przy normalniejszej jeździe
Offline
wszystko się zgadza...
tylko moim zdaniem nie ma co patrzeć na przebieg żeby robić remont zależy to od tego jak silnik był eksploatowany i wykorzystywany...
niejednokrotnie silnik z większym przebiegiem jest lepiej zadbany od tego z mniejszym....
Offline
Powiedzcie mi mechanicy po jakim przebiegu pierścienie są do wymiany przy dość dynamicznej jeździe (do 9tyś obr.) Mój cylek niby chodzi jak nowy, ale już ponad 5000 km ma za sobą...
Pewnie przy mojej jeździe jeszcze z 5000 km i szlif albo wymiana A może nie bo jak narazie jest jak nówka
Ponoć żeliwo jest wytrzymalsze od alu chyba...
Offline
Ale chyba tuleja jest z tego samego tworzywa w alu i żeliwnym cylku...
bo jak by było alu to by się starło po 30 min...
Offline
Wiadomo... Ale co z tymi pierścieniami? Zmienia się je przy szlifie, czy częściej?
Offline
przy szlifie bo jak cylek będzie miał lekkie ryski i założysz nowe pierścienie to w niedługim czasie pierścienie wytrą się o te ryski i będzie tak jak wcześniej.....
Offline
U mnie jest już 12tys/km i nie widać żeby coś było grzebane przy silniku.
Offline
A co myślicie o szlifie cylindra i dotoczeniu 3 pierścienia? Kompresja lepsza niż w nowym
Ostatnio edytowany przez danilko332 (07-28-2009 12:23:28)
Offline
są tłoki na 3 i 1 pierścień ale to naprawdę bardzo duża rzadkość i nie w takim silniku...
Rozmawiałem o tym z kolegą mechanikiem to mało gdzie takie się spotyka...
Offline
No ale ja nie chce kupić tylko mój tato może mi wytoczyć ten trzeci, tzn miejsce na niego A czy to coś poprawi bo nie wiem czy jest sens?
Offline
zbędne kombinowanie ale jak chcesz... lepiej by było jak byś założył nowy tłok i pierścionki i może cylek jak masz słabą kompresję ..
Offline
Jak byś mu dowalił zbyt dużą kompresję to większe przesilenia wału itd...
Offline
Chłopaki, wygląda to nienajgorzej, ale jest nieciekawie...
Poszło łożysko główko korbowodu, przez co pourywało pierścienie. Pierścienie zostały na miejscu i zrobiły jedną ryskę. Tłok od góry jest ostro przyjarany i ma dziury Do tego na tłoku widać napęknięcie przez środek
Wygląda to tak:
Głowica
Tłok od góry:
Moto
Rysa:
Pierścienie:
I korba
A więc tak, wymiana cylindra to jest nic takiego i tym się nie przejmuję, ale jest coś jeszcze.
Zakręciłem wałem na biegu jałowym N i wał zblokował się w pozycji gdzie korba była na dole... wrzuciłem bieg i przekręciłem zebatką i wał się ruszył (ciężko), tak jak by się coś chaczyło w dolnej pozycji korbowodu na wale... parę razy się tak "pobawiłem" i teraz korba się zablokowała na amen. Co to może być, czy moze to normalne?
Offline
Jak mówisz ze ci poszło łożysko igiełkowe to pewnie musiały wlecieć igiełki do korbowodu i dlatego pewnie blokuje wał.
Offline
Już doszedłem z kumplem do wniosku. Pewnie pamiętacie jak mówiłem że po przeczyszczeniu świecy moto ładnie chodzi... otóż syf który był wokół świecy na głowicy zapewne wpadł do środka (kamyczek ok 2mm średnicy), dlatego na tłoku są dziurki, w głowicy są dziurki i z boku tłoka jest ogromna rysa (wyryta) widać ją na zdjęciu powyżej na skraju lewej strony na foto.
Zobaczę co z tą głowicą i jak będzie OK to oddaje do szlifu cylinder i zakładam jakiś dobry tłok Meteora...
A dół silnika rozbieram w środę (wolne) u kumpla co ma AM6 w jednym palcu
PS: mój tłok jest pęknięty w pół
Offline