#1 05-29-2009 08:56:08

Ciasny
Zbanowany
Skąd: Kaczyce/ Cieszyn
Zarejestrowany: 03-27-2009
Posty: 270
Pojazd:: Peugeot Buxy/ Speedake '94
Wiek:: 15
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Remont Silnika

Siemka. Często słyszę jak ktoś piszę "zrobiłem już remont silnika i mogę już śmigać". O co chodzi w remoncie silnika? Kupuje się wał nowy cylinder czy tylko się szlif robi czy jak?

Offline

 

#2 05-29-2009 17:10:57

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Zależnie co się stanie... Jak moto straci kompresje, robisz szlif cylindra i dajesz trochę większy tłok, tzw. nadwymiarowy. Różnica jest chyba bardzo mała w pojemności... Koszt szlifa hmm... Ode mnie chcieli 500zł z robotą, więc zdecydowałem się na Power Forca 76ccm za 450zł + montaż. Czasem po poważnym tunie można ukręcić wał no to trzeba go wymienić na wzmacniany, najlepiej wcześniej tak jak to zrobiłem ja i teraz mam spokój img/smilies/tongue Przy ukręceniu wału łatwo jest rozwalić cały cylinder itd. więc jepiej wcześniej zmienić przy większej mocy, albo chociaż łożyska wału na np. Metrakit Pro Race Teflon, które też mam img/smilies/tongue Myślę że remoncik się należy po 10 000 do 15 000km przy normalniejszej jeździe img/smilies/hmm


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#3 06-01-2009 13:53:59

LordSebo
Żyjąca legenda forum
Zarejestrowany: 08-19-2008
Posty: 2245
Pojazd:: Peugeot xr6
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Remont Silnika

wszystko się zgadza... img/smilies/wink
tylko moim zdaniem nie ma co patrzeć na przebieg żeby robić remont zależy to od tego jak silnik był eksploatowany i wykorzystywany...
niejednokrotnie silnik z większym przebiegiem jest lepiej zadbany od tego z mniejszym.... img/smilies/wink

Offline

 

#4 06-04-2009 20:47:53

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Powiedzcie mi mechanicy po jakim przebiegu pierścienie są do wymiany przy dość dynamicznej jeździe (do 9tyś obr.) img/smilies/wink Mój cylek niby chodzi jak nowy, ale już ponad 5000 km ma za sobą...

Pewnie przy mojej jeździe jeszcze z 5000 km i szlif albo wymiana img/smilies/hmm A może nie bo jak narazie jest jak nówka img/smilies/wink Ponoć żeliwo jest wytrzymalsze od alu chyba... img/smilies/wink


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#5 06-04-2009 21:04:34

LordSebo
Żyjąca legenda forum
Zarejestrowany: 08-19-2008
Posty: 2245
Pojazd:: Peugeot xr6
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Remont Silnika

Ale chyba tuleja jest z tego samego tworzywa w alu i żeliwnym cylku... img/smilies/wink
bo jak by było alu to by się starło po 30 min... img/smilies/big_smile

Offline

 

#6 06-04-2009 21:23:48

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Wiadomo... Ale co z tymi pierścieniami? Zmienia się je przy szlifie, czy częściej?


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#7 06-05-2009 13:35:53

LordSebo
Żyjąca legenda forum
Zarejestrowany: 08-19-2008
Posty: 2245
Pojazd:: Peugeot xr6
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Remont Silnika

przy szlifie bo jak cylek będzie miał lekkie ryski i założysz nowe pierścienie to w niedługim czasie pierścienie wytrą się o te ryski i będzie tak jak wcześniej.....

Offline

 

#8 06-05-2009 14:18:43

szeva89
VIP
Skąd: Puławy
Zarejestrowany: 05-18-2009
Posty: 400
Pojazd:: Yamaha YZF R125
Wiek:: 17
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Remont Silnika

U mnie jest już 12tys/km i nie widać żeby coś było grzebane przy silniku.


YAMAHA JEST BOGIEM>>>JAZDA NAŁOGIEM>>>TUNING PODSTAWĄ>>>STUNT ZABAWĄ

http://polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/YZF-R125/133926

Offline

 

#9 07-28-2009 12:22:22

Łukasz
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 05-20-2009
Posty: 696969
Numer GG:: 3204278
Pojazd:: F4i
Wiek:: dwudziesty pierwszy.
Reputacja :  [+ 30/ -6 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

A co myślicie o szlifie cylindra i dotoczeniu 3 pierścienia? Kompresja lepsza niż w nowym img/smilies/big_smile

Ostatnio edytowany przez danilko332 (07-28-2009 12:23:28)


http://desmond.imageshack.us/Himg821/scaled.php?server=821&filename=dsc0103ps.jpg&res=landing

Offline

 

#10 07-28-2009 15:51:16

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Pierwsze słyszę o 3 pierścieniu img/smilies/big_smile


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#11 07-28-2009 22:06:27

LordSebo
Żyjąca legenda forum
Zarejestrowany: 08-19-2008
Posty: 2245
Pojazd:: Peugeot xr6
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Remont Silnika

są tłoki na 3 i 1 pierścień ale to naprawdę bardzo duża rzadkość i nie w takim silniku...
Rozmawiałem o tym z kolegą mechanikiem to mało gdzie takie się spotyka...

Offline

 

#12 07-29-2009 11:19:46

Łukasz
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 05-20-2009
Posty: 696969
Numer GG:: 3204278
Pojazd:: F4i
Wiek:: dwudziesty pierwszy.
Reputacja :  [+ 30/ -6 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

No ale ja nie chce kupić tylko mój tato może mi wytoczyć ten trzeci, tzn miejsce na niego img/smilies/smile A czy to coś poprawi bo nie wiem czy jest sens?


http://desmond.imageshack.us/Himg821/scaled.php?server=821&filename=dsc0103ps.jpg&res=landing

Offline

 

#13 07-29-2009 14:03:55

LordSebo
Żyjąca legenda forum
Zarejestrowany: 08-19-2008
Posty: 2245
Pojazd:: Peugeot xr6
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Remont Silnika

zbędne kombinowanie ale jak chcesz...  lepiej by było jak byś założył nowy tłok i pierścionki i może cylek  jak masz słabą kompresję .. img/smilies/wink

Offline

 

#14 07-29-2009 20:06:28

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Jak byś mu dowalił zbyt dużą kompresję to większe przesilenia wału itd...


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#15 07-30-2009 21:17:55

Łukasz
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 05-20-2009
Posty: 696969
Numer GG:: 3204278
Pojazd:: F4i
Wiek:: dwudziesty pierwszy.
Reputacja :  [+ 30/ -6 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

to wał tez mozna, i korbowód img/smilies/smile


http://desmond.imageshack.us/Himg821/scaled.php?server=821&filename=dsc0103ps.jpg&res=landing

Offline

 

#16 10-12-2009 05:44:31

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Chłopaki, wygląda to nienajgorzej, ale jest nieciekawie...

Poszło łożysko główko korbowodu, przez co pourywało pierścienie. Pierścienie zostały na miejscu i zrobiły jedną ryskę. Tłok od góry jest ostro przyjarany i ma dziury img/smilies/smile Do tego na tłoku widać napęknięcie przez środek img/smilies/tongue

Wygląda to tak:

Głowica
http://img115.imageshack.us/img115/1951/gowica.jpg

Tłok od góry:
http://img207.imageshack.us/img207/760/29504844.jpg

Moto img/smilies/sad
http://img115.imageshack.us/img115/4098/motoz.jpg

Rysa:
http://img394.imageshack.us/img394/2643/rysa.jpg

Pierścienie:
http://img56.imageshack.us/img56/2207/pire.jpg

I korba img/smilies/smile
http://img75.imageshack.us/img75/4953/korba.jpg

A więc tak, wymiana cylindra to jest nic takiego i tym się nie przejmuję, ale jest coś jeszcze.

Zakręciłem wałem na biegu jałowym N i wał zblokował się w pozycji gdzie korba była na dole... wrzuciłem bieg i przekręciłem zebatką i wał się ruszył (ciężko), tak jak by się coś chaczyło w dolnej pozycji korbowodu na wale... parę razy się tak "pobawiłem" i teraz korba się zablokowała na amen. Co to może być, czy moze to normalne?


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#17 10-12-2009 13:33:28

szeva89
VIP
Skąd: Puławy
Zarejestrowany: 05-18-2009
Posty: 400
Pojazd:: Yamaha YZF R125
Wiek:: 17
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Remont Silnika

Jak mówisz ze ci poszło łożysko igiełkowe to pewnie musiały wlecieć igiełki do korbowodu i dlatego pewnie blokuje wał.


YAMAHA JEST BOGIEM>>>JAZDA NAŁOGIEM>>>TUNING PODSTAWĄ>>>STUNT ZABAWĄ

http://polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/YZF-R125/133926

Offline

 

#18 10-12-2009 17:06:13

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Już doszedłem z kumplem do wniosku. Pewnie pamiętacie jak mówiłem że po przeczyszczeniu świecy moto ładnie chodzi... otóż syf który był wokół świecy na głowicy zapewne wpadł do środka (kamyczek ok 2mm średnicy), dlatego na tłoku są dziurki, w głowicy są dziurki i z boku tłoka jest ogromna rysa (wyryta) widać ją na zdjęciu powyżej na skraju lewej strony na foto.

Zobaczę co z tą głowicą i jak będzie OK to oddaje do szlifu cylinder i zakładam jakiś dobry tłok Meteora...

A dół silnika rozbieram w środę (wolne) u kumpla co ma AM6 w jednym palcu img/smilies/wink

PS: mój tłok jest pęknięty w pół img/smilies/big_smile


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#19 10-12-2009 18:33:07

Łukasz
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 05-20-2009
Posty: 696969
Numer GG:: 3204278
Pojazd:: F4i
Wiek:: dwudziesty pierwszy.
Reputacja :  [+ 30/ -6 ]
Serwis

Re: Remont Silnika

Ojoj, nie ciekawie to wygląda...


http://desmond.imageshack.us/Himg821/scaled.php?server=821&filename=dsc0103ps.jpg&res=landing

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo