#1 09-10-2009 11:09:23

chyloo
Mod.
Skąd: Lubliniec
Zarejestrowany: 07-06-2009
Posty: 1019
Pojazd:: Mrr.. ^^
Wiek:: 17
Reputacja :  [+ 4/ -0 ]

Regulacja gaźnika

Nie wiedziałem jak poprawnie wyregulować gaźnik, więc poszukałem. Znalazłem i stwierdziłem, że się przyda img/smilies/smile


http://images33.fotosik.pl/19/680b9898b6ebec7a.jpg

Regulacja gaźnika

1. Zaczynamy od czyszczenia.
a) Potrzebne nam będzie:
- 0.3l benzyny
- jakaś miseczka
- śrubokręt +
- niewielki pędzel
- gaźnik


b) Rozkręcamy gaźnik na części pierwsze wrzucając je po kolei do miseczki. Gdy już cały gaźnik mamy rozebrany w mak zalewamy benzyną po czym dokładnie każdą część czyścimy przy pomocy pędzelka, nie zapominamy także o przedmuchaniu dysz. Jeżeli wszytko jest już dokładnie wyczyszczone, dysze przedmuchane, dokładnie skręcamy gaźnik.

2.Regulacja
Gdy juz mamy dokładnie wyczyszczony gaźnik i prawidłowo skręcony montujemy go na swoje miejsce (czyli w moto). Odkręcamy kranik i czekamy aż gaźnik napełni się benzyną po czym odpalamy motocykl, zapewne będzie nierówno chodził, nie utrzymywał wolnych obrotów itp. Najpierw staramy się utrzymać motocykl na chodzie aby zagrzał się silnik (przypominam że gaźnik regulujemy na ciepłym silniku). No to zaczynamy regulacje, na początek proponuje wolne obroty, wyregulujemy je śrubką "A" z charakterystyczną sprężynką (zabezpieczenie przed poluzowaniem się od wibracji) kręcąc śrubką "A" w prawo (dokręcając ją) zwiększamy wolne obroty, zaś kręcąc w lewo (odkręcając ją) zmniejszamy, jeżeli moto już utrzymuje wolne obroty pozostawiamy śrubkę "A" w spokoju. Przejdźmy teraz do regulacji powietrza, miedziana (złotego koloru) śrubka "B", najlepiej ją dokręcić do oporu po czym luzować co 0.5 obrotu i sprawdzać dodawając gazu czy moto ładnie wkręca się na obroty i czy ładnie z nich schodzi, jeżeli nie to odkręcamy nast 0.5 obrotu i znów sprawdzamy aż osiągniemy cel. Jeżeli moto po odpaleniu równo chodzi, nie gaśnie bez dodawania gazu, i ładnie się wkręca na obroty ---> gaźnik wyregulowany.

Źródło: Świat motocykli.


http://img88.imageshack.us/img88/9369/99855089.jpg

Offline

 

#2 09-10-2009 17:45:33

Markooo92
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 10-09-2008
Posty: 3378
Numer GG::
Pojazd:: The best MH RX 125 powerade by Honda :)
Wiek:: 22
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Regulacja gaźnika

Bardzo dobry temat! + dla Ciebie img/smilies/wink  --> Przyklejam


http://img10.imageshack.us/img10/3407/logobka.jpg
                       ^^Tak to jest to cudo^^

Offline

 

#3 09-10-2009 20:40:10

Łukasz
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 05-20-2009
Posty: 696969
Numer GG:: 3204278
Pojazd:: F4i
Wiek:: dwudziesty pierwszy.
Reputacja :  [+ 30/ -6 ]
Serwis

Re: Regulacja gaźnika

Przyda się, thx img/smilies/big_smile Muszę ustawić powietrze bo słabo schodzi img/smilies/smile


http://desmond.imageshack.us/Himg821/scaled.php?server=821&filename=dsc0103ps.jpg&res=landing

Offline

 

#4 09-11-2009 17:59:52

marcinsparco
Szybki i Wściekły
Skąd: WLKP
Zarejestrowany: 07-12-2008
Posty: 785
Pojazd:: XR6 '05 FL
Wiek:: 17
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]
Serwis

Re: Regulacja gaźnika

Dobry poradnik img/smilies/smile Wielki plus dla Ciebie, przyda się img/smilies/big_smile

Offline

 

#5 05-08-2010 13:29:48

NoFaq
Easy Rider
Zarejestrowany: 02-25-2009
Posty: 191
Numer GG::
Pojazd::
Wiek:: 18
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Regulacja gaźnika

http://www.skuteryostrow.pl/inca/warsztat/gaznik/1.jpg

Wykaz części
Lp. Nazwa
1 Śruba regulacji
2 Nakrętka
3 Obudowa tłoczka ssania
4 Sprężyna tłoczka ssania
5 Tłoczek ssania
6 Gumka tłoczka ssania
7 Nakrętka obudowy gaźnika z gwintem
7 Nakrętka obudowy gaźnika bez gwintu
8 Sprężyna dociskowa
9 Podkładka zabezpieczająca 1,5
10 Iglica obciążenia częściowego
11 Sprężyna dociskowa
12 Tuleja iglicy obciążenia częściowego
13 Przepustnica
14 Uchwyt igieł
15 Śruba cyiindryczna M5x14
16 Sprężyna dociskowa
17 Korek
18 Śruba regulacji
19 Sprężyna dociskowa
20 Śruba cylindryczna M4 x 14
21 Górna część gaźnika 16N3:
21 wejście wężyka proste (2x1,0)
21 wejście wężyka pod kątem (1 x2,0)
21 wejście wężyka pod kątem (2x1,0)
22 Bolec
23 Uchwyt dysz
24 Dysza główna 72
24 Dysza główna 70
24 Dysza główna 67
25 Dysza 35
26 Śruba zamykająca
27 Zawór pływakowy kompletny
28 Pływak BVF
29 Uszczelka komory pływakowej
30 Komora pływakowa
31 Dysza startowa 60
32 Uszczelka 10,3 x 13,3
33 Wężyk odpowietrzający

http://www.skuteryostrow.pl/inca/warsztat/gaznik/2.jpg

http://www.skuteryostrow.pl/inca/warsztat/gaznik/2-.jpg

Regulacja

Regulacja linki
Linki cięgła gaźnika i rozrusznika należy zawsze ustawiać tak. aby powłoki linki na
łożyskach oporowych - również przy maksymalnym wychyleniu kół na zakrętach - miały
ok. 2 mm przestrzeni. Linka startowa nastawiana jest we wszystkich typach pojazdów
przy gażniku rozruchowym, linka gazu w modelach S 50 i S 51 przy gaźniku, a w skuterach
za pomocą śruby nastawczej w lince cięgła pod pokrywą silnika.

Ustawienie biegu jałowego
W pierwszej kolejności należy sprawdzić zapłon i w razie potrzeby go wyregulować.
Za pomocą śruby powietrza (12) należy ustawić bieg jałowy przy rozgrzanym silniku.
Przy użyciu śruby mieszanki biegu jałowego (8) należy określić ilość powietrza w mieszance
dla biegu jałowego.


1. Ustawienie biegu jałowego bez pomiaru emisji CO (tylko w sytuacjach awaryjnych):
Usunąć plombę (9) i przekręcić śrubę mieszanki biegu jałowego (8) w prawo do oporu.
Silnik musi przy tym przestać pracować.
Przekręcić (wykręcić) śrubę mieszanki o około 3 obroty w lewo. Śrubę powietrza (12)
ustawić w taki sposób, aby silnik pracował równomiernie. Ostrożnie wkręcić śrubę
mieszanki (8) w prawo do momentu, gdy osiągnięta zostanie największa możliwa liczba
obrotów w biegu jałowym. Z tej pozycji ponownie otworzyć śrubę mieszanki (8)
o około pół obrotu. W razie potrzeby zredukować liczbę obrotów w biegu jałowym
poprzez wkręcanie śruby powietrza (12) aż do momentu, gdy silnik będzie pracował
spokojnie i równomiernie.
Ponownie zaplombować śrubę mieszanki.

2. Ustawienie biegu jałowego z pomiarem emisji CO:
Ilość CO w spalanych gazach nie może przekroczyć 4,5%.
Zalecana liczba obrotów w biegu jałowym dla S 51/1 i SR 50/1: 1100 do 1400
obr./min
Zalecana liczba obrotów w biegu jałowym dla S 70/1 i SR 80/1: 1325 do 1675 obr./min

Dokręcenie śruby powietrza (12)......Redukcja ilości obrotów biegu jałowego
Odkręcenie śruby powietrza (12)......Zwiększenie ilości obrotów biegu jałowego
Dokręcenie ruby mieszanki (8)........Redukcja ilości mieszanki i udziału procentowego CO
Okręcenie śruby mieszanki (8)........Zwiększenie ilości mieszanki i udziału procentowego CO

http://www.skuteryostrow.pl/inca/warsztat/gaznik/4.jpg


Igła obciążenia częściowego jest ustalona w suwaku tłoko¬wym przez oprawkę igiy.
Możliwość wyregulowania różnych składów mieszanki w zakresie obciążenia częściowego
polega na zmienianiu położenia igły obciążenia częściowego do którego to celu
igła obciążenia częściowo wyposażona jest w kiika wrębów.

http://www.skuteryostrow.pl/inca/warsztat/gaznik/22.jpg

http://www.skuteryostrow.pl/inca/warsztat/gaznik/22-.jpg

Przez niższe zawieszenia igły obciążenia częściowego uzyskuje się uboższą mieszankę paliwa
i powietrza w zakresie obciążenia częściowego, a przez wyższe zawieszenie wzbogacenie
mieszanki, przy czym położenie igły obciążenia częściowego zalecone przez fabrykę
zostało wyznaczone jako optymalne w drodze rozlicznych doświadczeń.
Przez przymusowe zamocowanie igła obciążenia częściowego ustawiona jest stale skośnie
i jest określona równo¬miernie i dokładnie pod względem kąta i kierunku.
Dzięki temu ograniczone jest zużycie bardzo czułego dopasowania dyszy iglicowej
i igiy obciążenia częściowego i nie powstaje niekontrolowany wzrost zużycia paliwa.
Zamocowanie kątowe nie utrudnia montażu kompletnego suwaka dławiącego do gainika.
Zmianę nastawienia igty do innego wrębu można obecnie łatwiej przeprowadzać,
gdyż to jest możliwe przy zupełnie zmontowanym suwaku zawieszonym na cięgle gazu.

Nastawianie biegu jałowego (16 N 1-12)
Warunkiem optymalnego nastawienia biegu jałowego jest dobrze nastawiony zapłon,
dobra świeca zapłonowa (odstęp elektrod) oraz dobre uszczelnienie silnika z uwagi
na powietrze uboczne (m. in. pierścienie uszczelniające na wale korbowym,
kołnierz gażnika). Nastawienie biegu jałowego z uwagi na przepisy ustawowe może
być dokonywane wyłącznie na silniku o temperaturze roboczej przy użyciu odpowiednich
urządzeń pomiarowych (tester gazów odlotowych, obrotomierz)!
Śruba powietrzną biegu jałowego reguluje się skład mieszanki paliwowo-powietrznej
biegu jałowego, zaś śrubq dosuwajaca suwaka reguluje się prędkość obrotową biegu
jałowego.Nastawienie biegu jałowego powinno być dokonane w taki sposób, żeby przy
prędkości ruchu jałowego n = 1 250^150 obr/min udział CO w gazach odlotowych wynosił
maksymalnie 3,8....4,0 % objętościowych. Przy wkręcaniu śruby powietrznej biegu
jałowego mieszanka paliwowo-powietrzna ruchu jałowego staje się bogatsza,
a przy wykręcaniu tej śruby staje się ona uboższa.


Wyregulowanie biegu jałowego (16 N 3-)
Do wyregulowania prędkości obrotowej biegu jałowego służy śruba powietrza obiegowego ULS (22),
za pomocą której może być ograniczana ilość powietrza biegu jało¬wego. Śruba mieszanki
biegu jałowego LGS (19) służy do ilościowego domieszania do powietrza biegu jałowego
mieszanki powietrza z paliwem, ustalonej pod względem jakości przez dyszę biegu
jałowego LD (15) i otwór powietrza biegu jałowego LLB (17). Dokładne i fachowe
wyregulowanie biegu jałowego silnika ma duże znaczenie dla zużycia paliwa i dla
uzyskania gazów odlotowych o małej zawartości szkodliwych substancji.
Wyregulowanie biegu jałowego powinno być zasadniczo przeprowadzane na silniku
o temperaturze roboczej, a przedtem należy sprawdzić zapłon (łącznie ze świeca
zapłonowa) i ewentualnie nastawić.
Regulacja biegu jałowego może być przeprowadzana wg opisanej poniżej metody.
Regulacja biegu jałowego
—Usunąć plombę (20) i wkręcić LGS w prawo
aż do oporu (silnik musi się przy tym zatrzymać) i ponownie wykręcić
mniej więcej 3 obroty (otworzyć przez pokręcenie w lewo).
—Tak nastawić ULS, żeby uzyskać równomierny bieg silnika.
—LGS tak daleko zamknąć z czuciem, aż przy niezmienionym położeniu ULS,
prędkość obrotowa biegu jałowegouzyska swa najwyższą wartość.
—LGS z wyznaczonego potożenia otworzyć ponownie ok.1/4 obrotu.
—Ewentualnie przez wkręcenie ULS zmniejszyć prędkość
obrotową biegu jałowego (nL = 1 250 ± 150 obr/min),
tak by uzyskać równomierny i spokojny bieg silnika.
—Korkiem z tworzywa sztucznego zaplombować LGS.
Przy silniku dotartym i znajdującym się w dobrym stanie i gdy instalacja zapłonowa,
układ zasysania i układ wy¬dechowy są w należytym stanie, wówczas LGS jest otwarta
ok. 2....2,5 obrotu i ULS ok. 3 obroty.

Zachowanie się gaźnika 16 N 3-
Przy uruchamianiu silnika wolna jest uruchomić tylko urządzenie zimnego rozruchu.
Oznacza to, że przy dodatkowym uruchomieniu pokrętła gazu urządzenie
zimnego rozruchu przestaje działać.


Taka ciekawostka zapożyczona z innej strony. Myśle, że kiedyś zrobie swój art na ten temat. Pozdrawiam NoFaq.


Przenoszę do istniejącego już tematu z łatwiejszym opisem img/smilies/wink

Edit by: Markooo92

Ostatnio edytowany przez NoFaq (05-08-2010 13:32:52)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo