#1 05-16-2010 15:39:46

sheriffxPL
Laik
Skąd: Okolice Lublina
Zarejestrowany: 04-24-2010
Posty: 76
Pojazd:: Peugeot XR6
Wiek:: 16
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Prawidłowa technika jazdy = bezpieczeństwo

Witam, wpadłem na pomysł założenia tematu, w którym moglibyśmy publikować, dzielić się z innymi ciekawymi artykułami, filmikami, opiniami na temat techniki jazdy na motocyklu. Fakt faktem że nasze 50cm3 to nie jakieś bestie, ale już przy 50 km/h pewne sytuacje mogą być bardzo groźne jeżeli nie potrafimy się odpowiednio zachować. Wielu z nas dopiero zaczyna swoją przygodę z motocyklami i chyba nikt nie chce żeby ją szybko skończyli.

Podsumowując, wszelkie informacje na temat hamowania, wychodzenia z poślizgów, zachowania się na śliskich drogach itp itd mogą trafiać tu.

Offline

 

#2 11-25-2010 17:42:59

tomek96
Znajomy Ghost Ridera
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 06-16-2010
Posty: 363
Numer GG:: 467023
Pojazd:: Peugeot xr6
Wiek:: 96r.
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Prawidłowa technika jazdy = bezpieczeństwo

Ja miałem swój ślizg przy ok. 60 km/h
Zszedłem za bardzo na bok przy zakręcie, a nawierzchnia była w tym miejscu mokra a jakby tego myło mało były tak takie "wyboje" Tylne koło dosłownie straciło na chwilę kontakt z aswaltem i...
Na szczęście nic mi się nie stało bo mam fajnie ciuchy na motocykl, xr6 też bardzo nie ucierpiał drobne obdarcie owiewek i oczywiści złamana kierownica(rurka), ale gdy by nie podnóżka było by gorzej, bo została do połowy zcięta.
Morał z tego taki jeśli nie znacie trasy dokładnie to nie zchodźcie na bok na zakręcie zwłaszcza na kiepskiej drodze!!!

Offline

 

#3 11-25-2010 18:12:28

ADMIN
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 05-20-2009
Posty: 6971
Numer GG:: 3204278
Pojazd:: F4i
Wiek:: dwudziesty pierwszy.
Reputacja :  [+ 30/ -6 ]
Serwis

Re: Prawidłowa technika jazdy = bezpieczeństwo

Pare rad odemnie:

- w zakrętach, jeśli już naprawdę musimy hamować, to tylko tylnym hamulcem. I to delikatnie.
- biegów w zakręcie nie zmieniamy.
- na mokrym lepiej nie odpuszczać gazu na zakrętach, nawet bardzo łatwych
- na mokrym nie warto hamować przednim.
- hamowanie awaryjne - koniecznie dwoma hamulcami.


Pamiętajmy też, że jeżdzenie 100km/h na wsiach to debilizm. Pomyślcie sobie, że na ulice wybiega wam dziecko. Zanim wyhamujecie, owe dziecko już dawno odbije się od przedniej lampy. Wiem o czym mówie, mój kolega już miał taki przypadek niedaleko mojego domu. Gdyby było mokro, pewnie by je zabił.


http://desmond.imageshack.us/Himg821/scaled.php?server=821&filename=dsc0103ps.jpg&res=landing

Offline

 

#4 11-25-2010 19:35:36

KGalik
Żyjąca legenda forum
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Zarejestrowany: 10-27-2008
Posty: 859
Pojazd:: JetForce C-Tech
Wiek:: rocznik '94
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]
Serwis

Re: Prawidłowa technika jazdy = bezpieczeństwo

Panowie, wypadek czołowy przy 50km/h może być już śmiertelny niestety...

Co do zasad jazdy:
-Dobrze jest hamować silnikiem, nie zużywamy aż tak hamulców a motor zwolni
-Gaz w zakrętach dodajemy już w połowie, żeby zacząć się rozpędzać na wyjściu
-Jeśli jest mokro, ograniczmy prędkość, sam się z aquaplaningiem nie spotkałem, ale zaczyna się robić ślisko
-Uwaga na pasy zaraz po deszczu, szczególnie gdy są umiejscowione zaraz przed zakrętem/skrętem, mimo niskich prędkości można się glebnąć (jak ja xd)
-Nie jesteśmy królami drogi, a z racji na tylko dwa kółka patrzmy częściej w lusterka
-Nie bać się wyprzedzania jeśli się ciągniemy za kimś 50-60km/h img/smilies/smile
-W mieście nie ma co się popisywać osiągami, znajomej na pasy wtargnęła babcia, nie zdążyła zareagować... Babcia się pozbyła życia, a znajoma po dziś dzień ma traumę. img/smilies/hmm
-Hamowanie awaryjne -> obydwa heble na ostro i bądź gotowy na to, że Cię zniesie
-Dróżki boczne, nieutwardzone, wysypane żwirkiem -> z gazem obchodzimy się delikatnie, miotnie kołem i nim się obejrzysz, to leżysz img/smilies/tongue
-Prawa część pasa ruchu jest nasza, nie lewa. Ustępujmy kierowcom, którzy się spieszą, ale nie zjeżdżajmy na pobocze, bo będziemy pozamiatani...
-Jeśli nie masz pewności jak się zachowa motor w zakręcie, szczególnie na śliskim, przejedź go wolniej, sekunda czy dwie Cie nie zbawią.
-Gdy zaczyna nam uciekać w zakręcie tył to nie odpuszczamy gazu! Kierownica albo na prosto, albo minimalna kontra aż opona złapie przyczepność. Ostatnio już miałem niechciany drift, przejazd pod wiaduktem, a za nim łuk i piasek. Zuoo!

I ogólnie Panowie i Panie, NIE ZAPIERDALAĆ ... jak idioci, bo tak to można. img/smilies/big_smile


JetForce C-Tech 2007 rok, Leo Vince TT, Revo S-Type + inne -> black / subaru adriatic blue img/smilies/smile

Offline

 

#5 06-25-2011 12:51:49

DjKakaGoGo
Pogromca prędkości
Skąd: Dobczyce
Zarejestrowany: 11-02-2009
Posty: 356
Numer GG:: 11398775
Pojazd:: xr6
Wiek:: 17
Reputacja :  [+ 2/ -0 ]

Re: Prawidłowa technika jazdy = bezpieczeństwo

kurde ostatnio mi na skrzyżowaniu tak koło podjechało bo zmieniłem o 1 bied za dużo ale na szczęście nie wypieprzyłem się :d
A poza tym jechałem sobie raz przede mną jechał jakiś rzęch ja go zaczynam wyprzedzać a ten skurwiel nie wiem czy gazu dał czy co mało brakowało a bym na zakręcie w auto z przeciwka walnął i od tamtej pory jak nie ma długiej prostej wolę nie wyprzedzać nawet takich wolno jeżdżących img/smilies/big_smile

Ostatnio edytowany przez DjKakaGoGo (06-25-2011 12:54:11)


http://gifowisko.pl/uimages/gifs/201109/1316127933_by_MacDada.gif

Offline

 

#6 04-08-2018 17:58:03

Grzegorz123
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 04-08-2018
Posty: 1
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]
Serwis

Re: Prawidłowa technika jazdy = bezpieczeństwo

Myślę, że z prawidłowymi technikami jazdy to tak to już jest, że każdy jednak musi sobie trochę poszaleć czasem.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo