#1 06-20-2013 15:13:18

Kacper1408
Kolarz
Skąd: Gudzisz(zachodniopomorskie)
Zarejestrowany: 04-10-2011
Posty: 3495
Numer GG:: 6580753
Pojazd:: Rower
Wiek:: 12
Reputacja :  [+ 125/ -58 ]

Wymiana cylindra.

Przede wszystkim wyciągamy silnik z ramy.
http://www2.picturepush.com/photo/a/13365350/640/Picture-Box/SDC10417.jpg
Potem odkręcamy(albo jeszcze nawet przed wyjęciem silnika z ramy) świece i czujnik temperatury, co by nam nie przeszkadzały. (Węże od chłodzenia mi dyndają, bo łatwiej mi je było odpiąć od gaźnika, niż od głowicy)
Następnie odkręcamy nakrętki mocujące głowice.
http://www5.picturepush.com/photo/a/13365388/640/Picture-Box/SDC10418.jpg
I zdejmujemy ją.
http://www3.picturepush.com/photo/a/13365401/640/Picture-Box/SDC10419.jpg
Zdejmujemy cylinder ciągnąć go po prostu do góry(jeżeli zmieniamy cylinder, ponieważ się zatarł, możemy czuć opór.)
http://www1.picturepush.com/photo/a/13365559/640/Picture-Box/SDC10426.jpg
http://www5.picturepush.com/photo/a/13365613/640/Picture-Box/SDC10427.jpg
Po wszystkim ukaże nam się tłok i korbowód.
http://www1.picturepush.com/photo/a/13365789/640/Picture-Box/SDC10436.jpg
Jako że wraz z cylindrem wymieniamy również tłok, musimy go zdjąć z korbowodu. W tym celu musimy najpierw wyjąć zabezpieczenia sworznia tłoka.
Łapiemy je szczypcami noskowymi(moje są dodatkowo zeszlifowane, bo ściągam nimi segery ;) )
http://www2.picturepush.com/photo/a/13365845/640/Picture-Box/SDC10437.jpg
I kręcąc ciągniemy do siebie.
http://www5.picturepush.com/photo/a/13365848/640/Picture-Box/SDC10439.jpg
http://www3.picturepush.com/photo/a/13365856/640/Picture-Box/SDC10440.jpg
Tak na prawdę wystarczy zdjąć zabezpieczenie z jednej strony. Gdy jest już zdjęte, wypychamy sworzeń od drugiej strony.
http://www2.picturepush.com/photo/a/13366010/640/Picture-Box/SDC10442.jpg
Po czym łapiemy go od strony zdjętego zabezpieczenia i wyciągamy całkiem.
http://www5.picturepush.com/photo/a/13366143/640/Picture-Box/SDC10444.jpg
http://www3.picturepush.com/photo/a/13366181/640/Picture-Box/SDC10445.jpg
Po wyjęciu sworznia i zdjęciu tłoka ukazuje się nam korbowód i łożysko igiełkowe o wymiarach 12x15x15.
http://www3.picturepush.com/photo/a/13366386/640/Picture-Box/SDC10447.jpg
http://www5.picturepush.com/photo/a/13366393/640/Picture-Box/SDC10448.jpg
Przy wymianie cylindra i tłoka zalecam również profilaktyczną wymianę łożyska główki korbowodu. Ja po 28000 nawet cały wał wymieniłem. (Ciekawostka, dla tych co nie wiedzą.. Ta dziurka w główce korbowodu jest dla lepszego smarowania łożyska. W serii tego nie ma, ale można sobie wywiercić)
No to jak już wszystko zdemontowane to czas na montaż.
Zakładamy pierścienie na tłok. Tutaj nie ma różnicy, który pierścień w który rowek, to nie 4T.
Ważne jest natomiast, by rowki na pierścieniu
http://www4.picturepush.com/photo/a/13366452/640/Picture-Box/DSC00893.jpg
nachodziły na ząbki na tłoku
http://www1.picturepush.com/photo/a/13366454/640/Picture-Box/DSC00894.jpg
w taki sposób:
http://www5.picturepush.com/photo/a/13366458/1024/Picture-Box/DSC00898.jpg
Zakładamy jedno z zabezpieczeń, co by się później już z jednym nie męczyć
http://www4.picturepush.com/photo/a/13366887/640/Picture-Box/SDC10470.jpg
Potem zakładamy uszczelki w głowice.
http://www1.picturepush.com/photo/a/13366459/640/Picture-Box/DSC06619.jpg
http://www3.picturepush.com/photo/a/13366461/640/Picture-Box/DSC06620.jpg
http://www4.picturepush.com/photo/a/13366462/640/Picture-Box/DSC06622.jpg
Zakładamy uszczelkę cylindra
http://www5.picturepush.com/photo/a/13366678/640/Picture-Box/DSC06631.jpg
w zaznaczone miejsce.
http://www4.picturepush.com/photo/a/13366812/640/Picture-Box/SDC10467.jpg.
Teraz łożysko korbowodu. I kwestia sporna... Ja smaruje je tawotem przed założeniem, mój kolega smaruje olejem, który leje do wachy, inni nie smarują w ogóle... To już trzeba samemu zdecydować.
http://www1.picturepush.com/photo/a/13366954/640/Picture-Box/SDC10472.jpg
http://www5.picturepush.com/photo/a/13366958/1024/Picture-Box/SDC10476.jpg
(Na powyższych zdjęciach nie ma uszczelki cylindra, bo ja ją miałem przyklejoną do cylindra, bo się zgrzała więc się tam znalazła ale wraz z założeniem cylindra, ONA MUSI TAM BYĆ).
Teraz tłok ze sworzniem na to nałożyć, wsunąć sworzeń i zabezpieczyć.
http://www5.picturepush.com/photo/a/13367028/640/Picture-Box/SDC10478.jpg
http://www1.picturepush.com/photo/a/13367044/640/Picture-Box/SDC10480.jpg
KOLEJNA WAŻNA RZECZ: TŁOK MA WYBITA STRZAŁKĘ/TRÓJKĄT. MUSI BYĆ TO SKIEROWANE W STRONĘ WYDECHU!
Teraz nasadzamy cylinder na tłok. Wszystko musi być czyste, żadnego kamyczka itp. By było łatwiej tłok można nasmarować (teraz to już raczej tylko olejem do mieszanki), ale ja tego nie robiłem. NASADZAJĄC CYLINDER PAMIĘTAMY O PIERŚCIENIACH I ICH ROWKACH.
http://www1.picturepush.com/photo/a/13367124/640/Nowy/SDC10426.jpg
Gdy cylinder już siedzi kręcimy kilka razy wałem patrząc czy wszystko do siebie pasuje.
Jak się wszystko zgadza zakładamy głowice z wcześniej wsadzonymi uszczelkami, patrząc by się żadna nie podwinęła.
http://www4.picturepush.com/photo/a/13367132/640/Nowy/DSC06636.jpg
I zakręcamy (dobrze jest to robić stopniowo, na krzyż).
http://www3.picturepush.com/photo/a/13367146/640/Nowy/DSC06638.jpg

PO ROBOCIE-HARNAŚ SIĘ NALEŻY. ;)

W głowice można również wkręcić termostat, jednak ja z niego zrezygnowałem. Zwracamy tez uwagę na to, by uszczlka cylindra się nie podwinęła, bo będzie ciekło.. miałem tak.
Dla ścisłości: Tak na prawdę nie zmieniałem cylindra, widać to z resztą. Dotarłem cylinder, moto jechało max 30 i coś stukało, więc rozebrałem bo obawiałem się, że to znów łożysko korbowodu. Na szczęście Malossi się trzyma. Cylinder na zdjęciach to Power Force 70, wał Top Racing HQ, łożysko korbowodu Malossi MHR. Jakieś błędy, sugestie, pomysły na nowe tutoriale to śmiało mówić. ;)
Oczywiście podklejam ten wątek.
Pozdrówka i powodzenia.


http://i41.tinypic.com/2ujh8j9.jpg
https://www.facebook.com/KacprowaTzr
,,Wszystko jest proste, dopóki nie masz pojęcia o czym mówisz"

Offline

 

#2 06-20-2013 18:43:38

StreetoOo
Uliczny Rajdowiec
Zarejestrowany: 02-14-2013
Posty: 169
Numer GG::
Pojazd::
Wiek::
Reputacja :  [+ 4/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

Tak troszkę ode mnie :
-silnika wyciągać nie potrzeba.
-przed odkręceniem czegokolwiek spuszczamy wodę/płyn z chłodnicy img/smilies/smile

Offline

 

#3 06-20-2013 20:56:38

Kacper1408
Kolarz
Skąd: Gudzisz(zachodniopomorskie)
Zarejestrowany: 04-10-2011
Posty: 3495
Numer GG:: 6580753
Pojazd:: Rower
Wiek:: 12
Reputacja :  [+ 125/ -58 ]

Re: Wymiana cylindra.

Idzie na upartego to zrobić bez wyciągania, ale o wiele, wiele przyjemniej się robi gdy ma się go na stole.


http://i41.tinypic.com/2ujh8j9.jpg
https://www.facebook.com/KacprowaTzr
,,Wszystko jest proste, dopóki nie masz pojęcia o czym mówisz"

Offline

 

#4 06-22-2013 07:52:23

Kamool
Admin Wszechmogący ^^
Skąd: Trzebinia
Zarejestrowany: 08-29-2010
Posty: 1777
Numer GG::
Pojazd:: XP6 ---> TZR50 ---> RS125 ---> Hornet ---> Paseratti ---> CBR 600RR
Wiek:: 10
Reputacja :  [+ 52/ -20 ]

Re: Wymiana cylindra.

Tak samo nie trzeba wykręcać czujnika temp i świecy, ale bez tego jest przyjemniej. Dopisz jeszcze, że po zdjęciu cylindra dobrze jest wepchać na skrzynię korbową ręczników papierowych, bo jak wpadnie sworzeń lub coś innego to mogiła. Ogólnie wszystkie dziury dobrze zatkać

Offline

 

#5 06-22-2013 13:30:47

Kacper1408
Kolarz
Skąd: Gudzisz(zachodniopomorskie)
Zarejestrowany: 04-10-2011
Posty: 3495
Numer GG:: 6580753
Pojazd:: Rower
Wiek:: 12
Reputacja :  [+ 125/ -58 ]

Re: Wymiana cylindra.

To już Ty dopisałeś. img/smilies/wink Wpada zabezpieczenie sworznia i nie wyciągniesz to już trzeba silnik rozpoławiać.


http://i41.tinypic.com/2ujh8j9.jpg
https://www.facebook.com/KacprowaTzr
,,Wszystko jest proste, dopóki nie masz pojęcia o czym mówisz"

Offline

 

#6 12-07-2017 08:09:36

slawio545
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 12-07-2017
Posty: 1
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

a co z wymianą jest

_________________
https://aasadlabiznesu.pl

Offline

 

#7 12-11-2017 16:48:48

Ignacy163
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 12-11-2017
Posty: 1
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

Ale o co Ci chodzi? Nie rozumiem Twojej wypowiedzi.
_____
skutery elektryczne

Offline

 

#8 01-05-2018 16:30:42

umrot
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 12-09-2017
Posty: 11
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

Dzięki wielkie za poradnik, bardzo mi pomógł

Offline

 

#9 09-21-2018 17:27:46

selamon
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 09-21-2018
Posty: 1
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

bez potrzebny silnika nie ywcigaja

Offline

 

#10 10-17-2018 11:01:32

Igoor59
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 10-16-2018
Posty: 2
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

sam nie wiem jak to zrobić

Ostatnio edytowany przez Igoor59 (10-19-2018 15:22:38)

Offline

 

#11 10-26-2018 13:34:31

kevvin
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 10-22-2018
Posty: 4
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

Taki poradnik będzie mi potrzebny, na weekendzie zaczynam prace, mam nadzieje, że się uda.

Offline

 

#12 07-16-2019 12:17:53

Vojtek63
Wiejski kamikadze
Zarejestrowany: 07-16-2019
Posty: 1
Reputacja :  [+ 0/ -0 ]

Re: Wymiana cylindra.

Tak jak było wspomniane co jakiś czas trzeba wymieniać czujnik temperatury. Tego typu produkty można znaleźć np. tutaj: https://www.czaki.pl/produkt/regulator- … histereza/

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo