Witam wszystkich forumowiczów 
Dziś pod obstrzał idzie moja Hiszpanka, czyli Motorhispania RX 50.
Już zbliżając się do naszego ściga, widać że nie jest to zwykły, nudny skuterek.

Ogółem:
Jest to alternatywa dla młodych Sportowców, którzy nie mogą dosiąść jeszcze rasowej 600-tki.
Ogólny wygląd zachwyca i przyspiesza bicie serca od pierwszych sekund. Peugeot/MH jest
wyposażony w wszechobecny silnik AM6 montowany również u konkurencji, czyli Yamaha TZR 50, Aprilia RS 50, itp. Motor bezproblemowo osiąga 100km/h, przy odblokowanym silniku, aczkolwiek można z niego wycisnąć do 130km/h przy poważniejszym, kosztownym tuningu. Mój RX to złoty środek: Cylinder Power Force 76ccm, wzmacniany wał Hebo Racing, przepływowy filtr powietrza oraz większe dysze

Motorower osiąga 115km/h przy przyspieszeniu, któremu mogą pozazdrościć typowe skutery 50ccm. Spalanie wynosi ok.3l/100km przy dynamicznej jeździe. Nie ma żadnego problemu z częściam do silniczka Minareli. Nieco gorzej jest z częściami mechanicznymy typu tarcze hamulcowe, a jeśli chodzi o elementy nadwozia to jesteśmy skazani na zakup rzeczy "z drugiej ręki". Niestety motorek został niedoceniony przez polski rynek, gdzie sportowe motorowery to "egzotyka". Znacznie większy wybór mamy u konkurencji ale...

Konkurenci:
Podstawowi rywale w segmencie to:
- Yamaha TZR 50
- Aprilia RS 50
- Rieju RS2 Matrix
- Derbi GPR 50
Pytanie co oferują inne marki? Na początek Yamaha, dobre wykonanie, lecz z zastrzeżeniami typu: dziura wokół wskaźników czy widoczna chłodnica. Ma za to nowoczesny zestaw ciekłokrystalicznych wskaźników i wysoką cenę.
Aprilia również dobre wykonanie i dość wygórowaną kwotę do zapłaty.
Rieju - nowatorski wygląd, regulowane tylnie zawieszenie w wersji Pro i znów nic szczególnego, jednak tu koszty są bliskie XR6.
Derbi to już trochę inna bajka ponieważ tu mamy doczynienia z innym
silnikiem, na temat którego wolał bym się nie wypowiadać, ponieważ go nie znam.
Osiągi wszystkich maszyn są jednakowe, różnica prędkości i przyśpiezenia jest wprowadzana za pomocą odpowiednich zębatek i to wszystko.
Kwestia wyboru leży tylko i wyłącznie po stronie wyglądu i ceny.
Za Peugota, który jest najlepiej wykonany w bdb stanie zapłacimy około 6500zł, gdzie do yamahy
trzeba doliczyć ok. 2000 zł... pytanie - za co?


Silnik:
Jak wcześniej wspomniałem motor to Minareli AM6 obecny w większości motorowerów.
Wyposażony w dozownik oleju, gaźnik 12mm spełnia rolę na 5+ w tak lekkim (115kg) pojeździe.

Awaryjność:
O ile dbamy o swój motocykl i nie wkręcamy silnika cały czas do 12tyś. obr. to można spać
spokojnie. Głównie występują usterki związane z nieumiejętną eksploatacją, takie jak ślizgające się sprzęgło, wyskakujące biegi, nierówna praca związana z "domowym" tuningiem itp.
Dane technczne:

Zdjęcia:






Zegary:


Silnik:

Inne:





Copyright © 2009 by: Markooo92, wszelkie prawa zastrzeżone.
Pozdro, mam nadzieję, że się podoba

PS: Muszę jeszcze raz sprawdzić czas na 1/4 mili bo 18,5s to trochę szybko...